Digimarkkinointipalvelumme

Täsmällisyys

Kun SomePalvelut tuottaa yritysasiakkaalleen digitaalisen markkinoinnin palveluita, kuuluu täsmällisyys ja sama maali meidän yhteiseksi tavoitteeksi toteuttaa. Toimimme aikamääreiden sisällä ja toimintamme on joustavaa sekä asiakaslähtöistä. Oli kyse sitten sosiaalisen median strategian yhdessä suunnittelusta, internet-markkinoinnin toteuttamisesta, verkkosivujen tai yrityksen verkkosivuliikenteeseen kehitetystä hakukoneoptimointipalvelusta, asiakas tulee meillä aina ensin.

Haluamme tuoda sinulle – joka valitset SomePalvelut ­– parhainta ja tehokkainta mahdollista yksilöllistä palvelua. Toimintamalliimme kuuluu suuntaa antavien yhteisien tavoitteiden asettaminen yhteistyölle. Digitaalisen markkinoinnin palvelupaketit ovat täysin läpinäkyviä sekä hinta-laatusuhteeltaan olemme ehdottomasti johtavaa kärkeä. Nuori energia ja intohimo alaa kohtaan on ennennäkemätöntä. Kokemusta tuovat kuitenkin vahva asiantuntemus ja pitkä harrastuspohja alaa kohtaan, sekä vanhojen asiakkaamme tyytyväisyys takaavat varman laadun internetmarkkinointipalveluissamme.

Asiakaslähtöisyys

SomePalveluiden palvelupaketit koostuvat siitä, mitä näemme asiakkaamme digimarkkinoinnista puuttuvan. Palvelupakettimme kantaakin osuvasti nimeä henkilökohtainen digimarkkinointipalvelu. Toista samanlaista sosiaalisen median palvelupakettia ei ole olemassa, eivätkä meidän asiakkaamme jaa samoja palveluita keskenään. Yksilöllisyys on se, joka erottaa SomePalvelut muista.

Otamme asiakkaan omat toiveet sekä tarpeet huomioon tarkasti hiotussa ilmaisessa konsultaatiossa, jossa avaamme asiakasyrityksen sosiaalisen median tämän hetkistä menestystä, sekä kerromme avoimesti nykyiseen digitaaliseen markkinointiin löytyvistä ratkaisuista. SomePalvelut-tiimi on täynnä alan ammattilaisia, joiden tulkintaan ja ratkaisuihin on helppo luottaa ja myöhemmin rakentaa pitkä ja kantava yritysten välinen yhteistyö.

Ehdotonta yksilöllisyyttä. SomePalvelut.

Palvelupakettimme on ehdottomasti harvinainen, koska se ei ole vain yksi Facebook-markkinointikampanja tai yksi Google-hakusanamarkkinointikampanja muiden seassa. Sosiaalisen median sekä internetin markkinointipalvelumme perustuu pitkän ajan tuloksiin, jotka nostavat hymyn asiakkaamme huulille. Suunnittelemme strategian, joka perustuu orgaanisen liikenteen, eli niin sanotun perustan rakentamiseen, sekä maksetun mainonnan liikenteeseen.

Teemme orgaanisen markkinoinnin, toisin sanoen ”rakennustyön” huolella, jotta maksuton verkkoliikenne löytäisi myös omin keinoin sinun sivustollesi. Orgaanisen liikennevirran, tai meidän kielellä hakukoneoptimoinnin jälkeen olemme valmiita siirtymään tilanteeseen, jossa tarkoituksena on tuoda tarkasti suunniteltujen kampanjoiden ja sisällöntuottamisen avulla maksettua liikennettä sivustollesi.

Orgaanisen ja maksetun mainonnan yhdistyessä internetnäkyvyys ottaa suuren harppauksen, asiakkaat löytävät perille ja nauttivat laadukkaan digitaalisen markkinoinnin luomasta viihdykkeestä sekä sisällöstä. Asiakkaan somemarkkinointia työstäessä pyrimme siihen, että joka vuosi kykenisimme nostamaan asiakkaan liiketoimintaa uudelle tasolle, jossa se ei ennen vielä ole ollut. Kehittävään palveluumme kuuluu myös se, että hiomme kolmen kuukauden välein suunnitelmaa paremmaksi ja lisäämme uusia digitaalisen markkinoinnin elementtejä asiakkaamme käyttöön, jotka mahdollisesti nostaisivat kehitystä. Nähtyämme yhteistyön alkumetreillä syntyneitä mahtavia tuloksia yhdessä, jatkuu yhteistyö varmasti mielellään.

Meille et ole kuka vain, olet yksilö, joka on ottanut suuren askeleen kohti parempaa menestymistä modernissa digimarkkinoinnissa. Kuuntelemme sinua, kun sinulla on ideoita, sekä 24/7 asiakaspalvelumme on aina tukenasi, kun jokin asia mietityttää sinua.

Markkinoinnin vienti oikeisiin kanaviin

Kuvassa esiintyvät sosiaalisen median alustat Facebook, Twitter, Instagram ja YouTube.

Mikä on sinulle oikea sosiaalisen median kanava markkinoida?

Tämä on yleinen kysymys yrittäjien keskellä, kun he miettivät valintojaan siirtyessään vanhan median markkinoinnista moderniin ja edulliseen sosiaalisen median maailmaan ja digimarkkinointiin. SomePalvelut tarjoaa teille ilmaisen konsultaation nykyisestä tilanteestanne sosiaalisessa mediassa, sekä kerromme tasan tarkkaan sinun liiketoiminnallesi sopivista sosiaalisen median kanavista.

Esimerkiksi palvelualalla YouTube -markkinointi toimii loistavasti, koska asiakas pääsee tutustumaan palvelun toimintaperiaatteisiin sekä yleiseen toimintaan videomainoksien kautta. Toisena hyvänä esimerkkinä voisi olla vaikka uusi sovellus tai muunlainen palvelu, jonka käyttö saattaa tuntua kuluttajalle vaikealta. Voimme kuitenkin luoda asioita helpottavan animaation tai esittelyvideon, joka jakaa ihmisille informaatiota toiminnasta ja eduista.

YouTube -mainonnan erikoisosa-alueisiin kuuluu sen edullisuus ja suuri volyymi esittää mainosta. Oikeiden kanavoiden käytössä me olemme oiva ratkaisu avun tarpeessa olevalle. Ammattitaitoinen digitaalisen markkinoinnin tiimimme vastaa sinulle tarkan ja kysymyksiäsi täydentävän raportin muodossa. Internetissä tapahtuva markkinointi ei ole pelkästään vain ja ainoastaan somekanavoille kirjoitusten, kuvien ja videoiden julkaisemista. Internet pitää sisällään esimerkiksi vieläkin tarkemmin kohdennukseen käytettäviä markkinointisovelluksia, kuten erilliset, algoritmiset sähköpostiautomaatiot. Niistä mainittakoon hyvinä esimerkkeinä hylätyn ostoskorin sähköpostiautomaation, sekä normaalissa käytössä toimivan viikkokirjeautomaation.

Toisena erilaisena ja eroavana internetin markkinointi palveluna mainittakoon vielä erilliset myynnin CRM-sähköpostiautomaatiot, jotka perustavat viestin sisällön asiakkaan niin kutsuttuun ”liidipisteytykseen.” Tämä taas tarkoittaa selkokielellä sitä, että viestin sisältö muodostuu asiakkaan viimeaikaisesta käytöksestä sinun verkkokauppasi tai kotisivustosi sivuilla.

Digimarkkinointi palveluna

Yhteistyö alkaa useimmiten yhteydenoton jälkeen, kun olemme toimittaneet yritysasiakkaallemme silmiä avaavan sosiaalisen median sekä internetmarkkinoinnin ilmaisen konsultaation. Etenemme keskustelemaan yhteisistä tavoitteista sekä esitämme digitaalisen markkinoinnin suunnitelman, jonka pohjalta lähdemme rakentamaan niin sanottua somestrategiaa, joka perustuu orgaaniseen sekä maksulliseen (Pay-Per-Click) pohjaan.

Orgaaniseen pohjaan kuuluvat seuraavat internetin suomat elementit, hakukoneoptimointi, sosiaalisen median seuraajat sekä yrityksesi kotisivusto. SomePalvelut pitää orgaanista näkyvyyttä samankaltaisena asiana, kuin rakennusta, jossa on laadukas perusta. Rakennelmamme pysyy pystyssä kovemmassakin säässä, sekä se pysyy kunnolla rakennettuna toiminnassa ilman sisään pumpattavia mainoseuroja. Orgaanisen vaiheen jälkeen suunnittelemme asiakkaan kanssa hänelle sopivan kuukausittaisen markkinointibudjetin maksettuun internetmarkkinointiin ja lähdemme kehittämään pidemmän aikavälin strategiaa.

Käytettävissä meillä on seuraavanlaiset maksulliset internetin mainosalustat.

·       Google hakukonemainonta

·       YouTube Trueview mainonta

·       Facebook-mainonta

·       Instagram-mainonta

·       Snapchat-mainonta

·       CRM myynninautomaatiot

·       Sähköpostiautomaatiot

Mistä markkinointipalvelumme hinnat koostuvat?

Korostamme digimarkkinoinnissamme läpinäkyvyyttä. SomePalvelut on markkinointipalveluiden edullisemmsta päästä, sillä haluamme palveluidemme olevan myös pienemmille yritykselle täysin saavutettavissa.

Hintamme koostuu pitkälti somemarkkinointikampanjoiden suunnittelusta, markkinointistrategian hallitusta toteutuksesta sekä tarkasta ylläpitämisestä. Hiuksenhieno luonnostelu, yksilöllinen tuottaminen sekä jatkuva asiakastuki ovat elintärkeitä osia kampanjoissa. SomePalvelut tarjoaa myös tarkat, yksityiskohtaiset raportoinnit asiakkailleen säännöllisesti.

Oikein toteutattuna tehokas digimarkkinointi voi tuplata tuottosi. Mutta miten aloitan digitaalisen markkinoinnin strategian kehittämisen? Me SomePalveluilla päätimme avata aihetta hieman, sillä haluamme auttaa sinua. Tässä artikkelissa käymmekin tärkeimpiä sosiaalisen median ja digimarkkinoinnin strategian pointteja läpi. Digimarkkinointi sosiaalisen median kautta tapahtuva mainonta on jatkuvasti muuttuva ala, jossa oppii joka kuukausi uusia ja tehokkaita tapoja tehostaa toimintaansa.

Ensimmäinen askel: tiedosta markkinoinnin kilpailukeinot

Kilpailukeinoja lähdetään useimmiten avaamaan perinteikkääseen tapaan, jo kliseeksi muodostuneen Porterin neljän P:n mallin avulla. Neljän P:n malli koostuu sanoista Product, Price, Place, Promotion. Uudempana lisäyksenä neljän P:n malliin on ns. seitsemän P:n malli, johon on lisätty myös People, Processes, sekä Physical Evidence.

Emme ala kirjoittamaan puisevaa teoriaa markkinointimixista ja Porterin P-mallien tarkemmasta analysoinnista, mutta yksinkertaistettuna asian voisi ilmaista näin: markkinoit tuotteitasi joko niiden hinnalla, tai erilaisuudella.

Kilpailuetu voi olla siis konkreettista, yksinkertaisesti tuotteesi on suorastaan ylivoimainen muihin markkinoilla oleviin tuotteisiin verrattuna. Tai sitten samankaltaista tuotetta tai palvelua ei ole nähty aiemmin, ainakaan samassa mittakaavassa. Konkreettista, helposti havaittavaa kilpailuetua voi olla myös skaalautuvuuden tuomat etuudet, jotka voivat näkyä esimerkiksi kilpailijoita alempina hintoina hyvillä katteilla.

Vaikeammin havaittavat somen kilpailukeinot

Vaikeammin havaittavaa kilpailuetua voi esimerkiksi olla brändin tuoma etu. Brändiarvo muodostuu kuluttajien keskuudessa kahvipöytäkeskusteluissa, Internetissä tai vaikkapa koulun käytävillä. Mieti hetki, mikä ajaa ihmisen ostamaan Rolexin kun tuhansia euroja halvemmalla saisi ihan toimivan ja näyttävän kellon? Subjektiivista kilpailuetua ja brändiarvoa yritykselle voi kehittää markkinointistrategialla, sekä kuluttajan ostaessa tuotetta.

Piilevää brändiarvoa on hankala mitata, mutta helppo huomata käytännön elämässä. Siksi maineen viljeleminen on yrittäjälle erittäin tärkeää. Myös positiivisia mielikuvia luovalla mainonnalla voidaan parantaa yrityksen imagoa kuluttajien silmissä, se tosin vienee enemmän mainoseuroja kuin pelkkää orgaanisen digimarkkinoinnin tuoma imagohyöty.

Markkinointikanavat

Mitä kanavia sitten some- ja digimarkkinointiin tulisi sitten käyttää? Tärkeimpänä elementtinä digimarkkinoinnin kanavia on yrityksen verkkosivut. Yritys ilman kunnon kotisivuja on kuin kivijalkakauppa ilman ovea. Miten voit saada asiakkaita, jos heillä ei ole nettisivua, jossa vierailla? Verkkosivut ja nettikaupatkin vaativat järkevästi rakennetun pohjan sekä tarkkaan optimoidun koodirungon, mikä toimii ikään kuin liikkeen betonisena perustasokkelina.

Myös sosiaalisen median markkinointikanavat ovat yritykselle tärkeitä. Nämä toimivat kivijalan sijaan ikään kuin julkisivuna, tai kasvoina yrityksellesi – sosiaalinen media on jatkuvaa vuorovaikutusta ja keskustelua, ja yrityksesi tulee kohtaamaan siellä lukuisia erilaisia asiakaspalvelutilanteita. Se, miten kommunikoit sosiaalisessa mediassa yrityksesi kanavilla, vaikuttaa nykyään brändiisi erittäin vahvasti. Kukaan ei varmasti halua yritystään solvattavan somessa, sillä kohujen vaikutukset on nähty monta kertaa, eikä se koskaan ole yrittäjän kannalta kaunista. Tämän ei ole tarkoitus olla pelottelua, vaan realistinen varoitus! PR on nykyään tärkeämpää kuin koskaan.

Sosiaalisen median strategiaan kannattaa siis perehtyä tarkkaan. Tärkeimmät markkinointikanavat eli alustat somemarkkinoinnille ovat kuitenkin seuraavat:

  •      Facebook – 3,2 miljoonaa käyttäjää Suomessa.
  •      Instagram – noin miljoona käyttäjää Suomessa.
  •      YouTube – 1,1 miljoonaa käyttäjää Suomessa.
  •    Twitter – 400 000 käyttäjää Suomessa.

Facebook toimii markkinointialustana loistavasti. Hyvin suunniteltu Facebook-mainos voi tuottaa markkinointiin investoidun rahan moninkertaisena takaisin. Mainonnan kohdennus on avainsana Facebook-markkinointiin. Kuvitellaan tilannetta, jossa omistat lemmikkitarvikkeita myyvän nettikaupan. Haluat somemarkkinointia, ja tuotamme sinulle julkaisun, joka on suunniteltu relevantiksi kohdeyleisöäsi varten. Tarkkaan testaamalla ja mainosta kohdentamalla saamme sen osumaan juuri haluamaasi käyttäjäryhmään, joista sitten asiakkaat konvertoituvat erittäin tehokkaasti.

Instagram-markkinointi toimii Facebookin kohdennusalgoritmien pohjalta. Instagramiin pätevät siis aika lailla Facebook-mainonnan säännöt, mutta tämän palvelun käyttäjäkunta on huomattavasti nuoremaa. Instagramia onkin pidetty ikään kuin ”show off” -alustana, jossa tarkoitus on esitellä muille näyttäviä kuvia elämästään. Hieman provokatiivisemmat ja rennommat mainokset toimivat selkeästi parhaiten Instassa.

Muut somekanavat

YouTube-markkinointi toimii Youtube TrueViewin kautta. Tämän palvelun mainoksilla tavoitat potentiaaliset asiakkaat, kun he katsovat tai etsivät videoita YouTubesta. YouTube-mainonnan hieno puoli on siinä, että maksat markkinoinnistasi vain silloin, kun katsojat osoittavat aitoa kiinnostusta. TrueView on mahdollistaa paljon erilaisia kokeiluja mainosvideoissasi, ja hieno pointti on siinä, että katsojien ei tarvitse katsoa mainoksia, jotka eivät kiinnosta heitä.

Myös LinkedIniä kannattaa hyödyntää, sillä se avaa paljon loistavia verkostoitumismahdollisuuksia, ja onpa palvelu myös oiva tapa potentiaalisten yritysasiakkaiden prospektoimiseen, tai esimerkiksi uusien työntekijöiden headhunttaamiseen sekä rekrytointiin.

Myös Twitterissä voi markkinoida mainostetuilla postauksilla, tai kokeilla orgaanisempaa lähtökohtaa. Monet yritykset ylläpitävät menestyvää Twitter-profiilia pelkästään brändi-imagon nostattamista varten, ja tutkimusten mukaan kuluttajat arvostavat näin maanläheistä asiakaspalvelutapaa. Ole siis siellä missä asiakkaasi.

Digitaalisen markkinoinnin keinot

Nyt kun tiedossasi on tärkeimmät markkinointikanavat, on aika perehtyä SomePalveluiden tarjoamat digitaalisen markinoinnin palvelut. Täydellisen sosiaalisen median valtakuntasi rakentaminen alkaa näyttävistä sekä ammattimaisista kosivuista, jotka on optimoitu tuottamaan paras sijoitus hakukone Googlen tuloksissa ja muissa hakukoneissa. Näkyvyyttä internetissä ja somessa parantaa taidokas hakukoneoptimointi sekä ammattimainen sisällöntuotto verkkosivuillesi, sekä Facebookin, Instagramin, sekä muiden sosiaalisen median alustoiden haltuunotto.

Ammattimainen SEO ja sisältö parantaa luottamusta kuluttajissa, ja nostaa brändisi arvoa huomattavasti. Sisältöön ja houkuttelevuuteen kutsuvaa digitaalista markkinointia kutsutaan ns. oegaaniseksi markkinoinniksi, jonka vastaanotosta vastaa sisällöntuotolla rakennettu aidosti kiinnostunut yleisö.

Digimarkkinointistrategiamme on alan ehdotonta kärkeä, sillä pyrimme olemaan aina uusimpien trendien aallonharjalla niin hakukoneoptimoinnissa, kohdennetussa mainonnassa, kuin esimerkiksi sähköpostiautomaatiossakin. Olemme aidosti kiinnostuneita alastamme, joten seuraamme aktiivisesti digimarkkinoinnissa tapahtuvaa muutosta ja vanhan tiedon murtumista uudeksi. Digimarkkinointi on disruptiivinen ala, ja siinä pärjää vain parhaat.

Somemarkkinointi ja digimarkkinointi pähkinänkuoressa

Modernit, teknisesti oikeaoppiset sekä sulavasti toimivat kotisivut luovat yrityksestäsi ammattimaisen ensivaikutelman ja valavat luottamuksen tunteen kuluttajaan, joka ensimmäistä kertaa astuu sivustollesi. Digimarkkinointi alkaa aina verkkosivuista.

Hakukoneoptimointi (SEO) listaa sinun verkkosivusi parhaimmalle mahdolliselle sijalle hakukoneissa. Ilman kunnollista hakukoneoptimointia verkkosivut eivät näy yleisölle, ja ne ovat kadoksissa internetin avaruuteen kuin neula heinäsuopaan. Digimarkkinointi on siinä mielessä varsin karu laji.

Sisällön aktiivinen tuottaminen nostattaa myös hakukoneoptimoinnin pisteitäsi. Digimarkkinointistrategiana runsas ja kieleltään rikas sisällöntuotto on toimivimpia, sillä se tuo eniten orgaanista kasvua yritykseesi. Se myös luo sinulle yleisön, joka on aidosti kiinnostunut toiminnastasi ja on valmis ottamaan vastaan tuotteesi, palvelusi tai tapahtuman. (Orgaaninen digimarkkinointi.)

Taidokkaasti tuotettu digimarkkinointi Facebookissa ja Instagramissa nostaa vuosittaisen tuloksesi ennennäkemättömälle tasolle, jossa se ei ennen ole ollut! Tilaa tästä ilmainen konsultaatio sähköpostiisi, ja kuule meiltä vinkkejä somestrategiasi parantamiseen!

Youtube-mainosvideomateriaalit herättävät sinulle kokonaan uuden kohdeyleisön. Pystymme SomePalveluilla tuottamaan tuotteen, palvelun,tai tapahtumien esittelyvideoita, jotka nostavat myyntitulojasi ja kasvattavat luottamusta asiakkaissasi. Digimarkkinointi SomePalveluiden kautta on tehty erittäin helpoksi!

Anna meille sähköpostiosoitteesi tai puhelinnumerosi niin olemme sinuun yhteydessä. Tarjouspyyntö sekä konsultointi yrityksellesi tai blogillesi on aina täysin ilmaista eikä se sitouta ostopäätökseen.
Vain jos haluat että soitamme sinulle, ei pakollinen!

Toimimme aina 100 %:sti asiakaslähtöisesti. Koska haluamme aidosti auttaa asiakkaitamme, SomePalveluiden tarjoama sosiaalisen median markkinoinnin viikoittainen tehokkuusraportointi pitää molemmat osapuolet tyytyväisenä ja tietoisena markkinoinnin nykyhetken tarkasta tilasta.