Digimarkkinointi 2019 – mikä toimii?

Digimarkkinointi somessa

Asiakkaiden tarpeet prioriteettina

Miten digimarkkinointi toimii vuonna 2019?

Monesti on sanottu, että tärkeimpiä asioita markkinointiviestinnässä on asiakkaan ymmärtäminen ja kuuntelu. On helppoa menettää asiakkaaseen kohdistuva keskittyminen rakennettaessa tuotetta ja sen näkyvyyttä verkossa. ”Rakentaessa brändiä verkossa liian monet ihmiset kiirehtivät hankkimaan näkyvyyttä ostamalla kalliita mainoksia ja tuhlaamalla resursseja,” sanoo Hawke Median operatiivinen johtaja Tony Delmercado. Pienet konversiotehokkuuteen, sähköpostien keräykseen, sekä uudelleenkohdistamiseen kohdistuvat parannukset voivat palkita suuresti. Toimimalla näin saat hankittua ja pidettyä asiakkaita paljon kustannustehokkaammin ja kykenet siirtämään rahaa sivuun korkeariskisempiä markkinointitaktiikoita varten.

Hakukoneoptimointi: tarkistus ja päivittäminen

Saatat tiedostaa tarjoamasi palveluiden laadukkuuden, mutta tavoittavatko ne kaikki potentiaaliset asiakkaasi? Löydytkö varmasti miljoonien hakutulosten joukosta Googlessa? Näkyvyys hakukoneiden etusivuilla vaatii nykyään paljon töitä, ja on tärkeimpiä asioita näkyvyydessä internetissä. Hakukoneoptimointi pystyy merkittävästi auttamaan sinua potentiaalisten asiakkaiden tavoittamisessa. Alan ammattilaiset suosittelevat hakukoneoptimointisi päivittämistä säännöllisesti, mielellään vähintään viikon välein, koska webmasterien riisaksi Google päivittää algoritmejaan noin 500 kertaa vuodessa. Saadaksesi itsellesi lisää näkyvyyttä hakukoneissa, sinun täytyy pysyä algoritminmuutosten aallonharjalla sekä löytää oikeanlaiset avainsanat, jotka parantavat hakukoneoptimointiasi.

Hakukoneoptimointi ja blogit prioriteettina

Hakukoneoptimoinnista puheenollen: Relevantti, sekä arvokas sisältö ajaa ihmisiä verkkosivuillesi ja sosiaaliseen mediaasi. Laadukas sisältö parantaa myös samalla rankingiasi Googlessa, sekä muissa hakukoneissa.  Itse asiassa, markkinoijat, jotka kirjoittavat blogia, saavat 13 kertaa todennäköisemmin tuottoa sijoittamalleen pääomalle, ja yritykset, jotka pitävät blogia saavat taas noin 67 kertaa enemmän mahdollisia asiakkaita kuin yritykset, jotka eivät kirjoita blogia. Täten ollen, voisi jopa sanoa, että hakukoneoptimoinnissa sisältö ratkaisee. Jokainen julkaisu, jonka luot, on yksi indeksoitu sivu lisää verkkosivuillasi, joten mitä enemmän sinulla on julkaisuja, sitä helpompi sivustosi on löytää. Julkaisujen suuri määrä myös ilmaisee hakukoneille verkkosivustosi aktiivisuutta, joka auttaa verkkosivujesi sisältöä nousemaan pintaan hakukonetuloksissa. Lisäksi bloggaus tuo tuotemerkillesi arvoa, sillä 91 prosenttia kuluttajista kertoo, että ostavat mieluummin autenttisen yrityksen palveluita, kuin yrityksen, joka on erittäin yleinen eikä eroa muista mitenkään.

Some blogi

Webinaarit ja livetapahtumat verkossa lisäävät näkyvyyttä

Digimarkkinointi on prosessi, jonka onnistuneeseen lopputulokseen tuovia keinoja on monenlaisia.  Webinaarit, podcastit, ja livetapahtumien mainostaminen verkossa ovat moderneimpia keinoja tulla nähdyksi. Yksinkertaistaaksesi tapahtumamarkkinoinnin edistämisprosessia, harkitsekolmannen osapuolen käyttämistä, jotta saat prosessista sulavan ja saumattoman. Tapahtumateknologiassa käytettävät alustat kuten Eventbrite auttavat yrityksiä luomaan ja markkinoimaan tapahtumia, sekä edistämään lippujenmyyntiä ja hallinnoimaan yleisöjään. Hyödyntämällä ulkoista osaamista yksityiskohtien kanssa kykenet itse keskittymään isompaan kuvaan ja luomaan asiakkaillesi elämyksen, jota he eivät unohda sen loputtuakaan.

Laajenna ja jalosta sähköpostinjakelutoimiasi

Sähköpostimarkkinointi on vieläkin yksi parhaista keinoista tavoittaa yleisösi. Parhainta sähköpostimarkkinoinnissa on se, ettei se maksa mitään. Sähköpostien avaamisprosentin määrä on muutenkin kasvanut viimeisen viiden vuoden aikana yli 180:llä prosentilla älypuhelimilla, ja yli puolet amerikkalaisista käyttävät sähköpostia mieluummin puhelimillaan kuin tietokoneilla. Sähköpostit toimivat paremmin kuin muut markkinointiviestinnän muodot mobiililaitteilla, sillä ne eivät maksa kuluttajille mitään, niihin pääsee käsiksi muillakin laitteilla kuin puhelimilla, ja kaiken lisäksi niihin mahtuu enemmän relevanttia sisältöä. Sähköpostimarkkinoinnissa on myös erittäin tärkeää hyödyntää markkinoinnin automatisointi. Kaiken kaikkiaan sähköpostit auttavat tavoittamaan asiakkaasi monista eri markkinointikanavista, jolloin brändisi pysyy heidän mielissään.

Digimarkkinointi, hakukoneoptimointi ja sosiaalinen media – käytä työkaluja viisaasti

Sosiaalisesta mediasta on tullut yksi isoimmista työkaluista minkä tahansa brändin markkinoinnissa. Somestrategiaa suunnitellessa selvittämällä ensin mitä alustoja kohdeyleisösi käyttävää, pystyt kohdistamaan julkaisusi parhaiten heille, sekä ajoittamaan postauksesi parhaisiin ajankohtiin. Sitoudu asiakkaidesi kanssa sosiaalisessa mediassa aloittamalla keskusteluita ja vastaa sekä hyvään, että negatiiviseen palautteeseen. Tutkimuksen mukaan 67 prosenttia kuluttajista käyttää sosiaalista mediaa asiakaspalvelukyselyihin, joten pidä huolta siitä, että olet osa niitä, jotka kyselyitä tarjoavat. Hyvä asiakaspalvelu pystyy jopa muuttamaan negatiivisia mielikuvia posiitiivisiksi, ja kohottamaan yhtiön imagoa. Digimarkkinointi kannattaa siis toteuttaa somestrategia edellä.

Mobiilioptimointi osana digimarkkinointia

Vaikka työpöytäversio markkinointisisällöstäsi näyttää hyvältä, huolehdi siitä, että se näyttää hyvältä myös kaikilla muilla laitteilla ja resoluutioilla. Kuluttajat odottavat yhtenäisyyttä eri alustojen välillä, ja mitä paremman saavutettavuuden tarjoat asiakkaillesi, sitä todennäköisemmin he ostavat palveluitasi. Mobiiliioptimointia tehdään jatkuvasti helpommaksi, ja onneksi useimmat markkinointiviestinnän työkalut tarjoavatkin mobiiliystävällistä sisältöä ja työkaluja.

Muista myös, että eniten markkinointiviestinnässä ja mainonnassa vaikuttaa se autenttisuus ja rehellisyys. Sen jälkeen läsnäolosi verkossa sallii sinun olla yhteydessä asiakkaisiisi tavoilla, joista ei ennen edes tiedetty, ja rakentaa brändiä, jonka kanssa he ovat jatkuvasti tekemisissä. Kun digimarkkinointi ja brändin autenttisuus kulkevat käsi kädessä, on lopputulos yleensä hyvä.

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *