Tutki kilpailijoidesi toimintaa netissä

iconi sähköpostille

Kilpailijoiden tutkiminen on somemarkkinoinnin tärkeimpiä puolia, sillä lähes varmasti suurin osa kilpailevista yrityksistä käyttää sosiaalisen median markkinonitia hyväkseen edes jollain tapaa. Ymmärtääksesi kilpalijoittesi toimia somessa paremmin, sinun tulee kerätä tietoa. 

Googlesta löytyy yllättävän paljon tietoa yrityksistä, sekä sosiaalisen median profiileita tutkimalla löytää paljon tietoa siitä, keitä kilpailijasi seuraavat takaisin, millä tavalla he hoitavat asiakaspalveluansa, (esim. vastataanko kommentteihin IG-päivityksissä) sekä kuinka paljon heidän seuraajamääränsä kehittyvät.A

Analysoi kilpailijasi liikenne:

Kilpailijoiden toimia seuratessa kannattaa esimerkiksi tehdä SWOT-analyysi. (Strenghts, Weaknesses, Opportunities, Threats.) Näin saat kokonaiskuvan, jonka avulla voit viilata oman somestrategiasi terävämmäksi kuin heidän. Tutki, missä kilpailijasi onnistuvat sosiaalisen median käytössä, ja mitä sinä voisit yritykselläsi tehdä paremmin. Ota selvää, missä kilpailijasi ei ole niin vahvoilla, ja käytä sitä hyväksesi. Mahdollisuuksia voi tuoda esimerkiksi olla potentiaaliset virheet, joita kilpailijasi ovat tehneet.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *